Skutskärs Brukshundklubb är en trevlig och engagerad klubb.
Vi finns i Tegelbruket där vi har vår klubbstuga och våra träningsplaner.

Till oss är du välkommen oavsett hundras!
Det spelar inte någon roll om du har tävlingsambitioner eller inte,
om du vill träna eller fika, om du är nybörjare eller rutinerad med eller utan hund
- Alla med hundintresse är välkomna!

Vi är en ideell förening vilket innebär att vi inte har någon anställd personal, allt arbete som utförs är helt frivilligt.
Vi är väldigt tacksamma för alla som hjälper till på olika sätt.

Varm välkommen till oss.

Det är medlemmarna som är och gör klubben -

Skutskärs Brukshundklubb bildades 1955

På vår klubb finns det massor att göra, året runt. Men alltid med glimten i ögat!
Du får mer än gärna vara med på våra städkvällar, tävlingar och möten och andra aktiviteter.
Det är ett bra sätt att lära känna våra medlemmar och bli en del av vår härliga gemenskap.

Vi behöver ofta all möjlig sorts hjälp: spårläggare, sökfiguranter, skrivare, köksbiträden, parkeringsvakter, ja allt du kan tänka dig!
För det mesta så krävs det inte några förkunskaper, så häng med och lär dig något nytt!
Om du har erfarenhet sedan tidigare, bidra med dina kunskaper så kan vi lära av varandra.

Om du skulle vilja hjälpa till i någon av våra sektorer så är vi glada för det!
Medlemsmöten har vi regelbundet under året, kom och gör din röst hörd.
Det är vi medlemmar som är och skapar klubben!

Vill du hjälpa till? Hör av dig till ansvarig sektor!